HISTORIA AMR

 

AMICS DE LA MOTO DE REUS, COM VA NÉIXER

I VIURE ELS PRIMERS ANYS EL CUSTOM SUNDAY DE REUS.


El meu nom és Eugeni Biosca Romeo, i us explicaré la història del naixement i com va viure durant els primers anys, una il·lusió que jo tenia i que fins avui encara sobreviu, gràcies a altres persones que han continuat mantenint aquesta il·lusió.

Estem parlant d’una concentració de motos transformades o custom.

Des de ben jove sempre vaig estar molt aficionat al món de les dues rodes, amb la meva primera moto una Puch Minicros Super, de 49 c.c., vaig fer el meu primer viatge amb la moto de sèrie, a un poble de la província de Terol, prop de 400 quilòmetres anada i tornada, amb vaga de benzineres, tota una odissea, això passava sobre l'any 1978, en aquest viatge vaig anar amb el meu cosí Rafa, ell pilotava una Rieju també de 49 cc.

En arribar d'aquest el meu primer recorregut llarg vaig realitzar la meva primera transformació en aquesta Puch, modificant la forquilla davantera, canvi de parafangs, tub d'escapament, i rectificat del cilindre a mà per posar un pistó més gran i arribar als 65 cc.

Passa el temps, que si les núvies, el servei militar, el treball, la música i les motos, per fi una moto especial, no podia ser una altra que la Yamaha 250 special, i com a no personalitzada. Li vaig posar maletes, respatller, pintura i d’accessoris un munt, el maig de 1988, vam fer el primer viatge una mica llarg i organitzat, concretament a Andorra. En aquest any i el següent 1989, amb Elena Chillida la meva dona ens comprem una Vespa 125, després una altra Yamaha SR, 250 que la personalitzem i li pintem un dibuix al dipòsit, i modifiquem algunes coses, també vaig modificar una mini Montesa, en aquest temps compaginava la restauració i transformació de motos, vaig restaurar dos Bultacos, una Derbi, una Mobilette, una Lambreta, etc.

Quan sortíem amb la Yamaha 250, se m'anaven els ulls amb les Triump Bonneville, les Yamaha Virago, o qualsevol màquina de més cilindrada que la meva.


1989

Aquest any 1989, apareixia al mercat el número 1 de la revista Cromo Fuego, de la mà de Joy Coma, que ens oferia els reportatges de les motos i altres vehicles personalitzats al Show & Shine de l'Hospitalet de Llobregat, en aquesta concentració a la que assistim Elena i jo, amb la nostra Yamaha Special 250, va destacar la Vespa León i la Van, L'Harem de Jesús Samper, fundador del Barcelona Custom Club, entre moltes altres màquines de 2 i 4 rodes.

L'any 1989 va ser un no parar de concentracions, trobades, reunions en què alguns amics ja es van unir al grup per assistir a l'esmorzar que realitza al mes de maig a Prades (Tarragona) pel MAC, Moto Automòbil Club de Reus , o al ral·li de Cambrils de motos antigues al setembre, al súper-prestigi de Calafat a l'octubre, i moltes mogudes més repartides durant aquest any.


1990

La primavera de 1990, vaig estar molt embolicat amb la meva nova moto, una YAMAHA XJ 650, que vaig personalitzar al màxim, tubs d'escapament, seient, dipòsit, manillar, parafangs, pintura, maletes de policia, amortiment etc. No obstant, abans de recórrer a la moto, i de sèrie tal com la vaig comprar i amb la insistència d'uns quants amics vaig organitzar el 18 de març de 1990 la primera sortida com a Amics de la Moto de Reus, en aquesta sortida ens vam ajuntar 16 motos, i van assistir diversos amics que després serien membres de la junta i col·laboradors molt directes amb els Amics de la Moto de Reus.

El dia 2 i 3 de juny de 1990 es va realitzar el 3er. Custom Festival Dalton City a l'Ampolla (Tarragona).

Del 29 de juny al 7 de juliol de 1990 i amb la moto gairebé acabada de transformar ens vam ajuntar al càmping La Llosa de Cambrils (Tarragona), Luis Trilla, Isabel Luna, Elena Chillida i jo mateix, en aquells dies es va gestar el procés de posada en marxa del que seria el Moto Club i la segona sortida d'Amics de la Moto de Reus, aquesta sortida es va realitzar el 12 d'agost de 1990 ja vam vorejar les 20 motos i això anava creixent, es va fer un petit dossier de 7 pàgines explicant aquesta segona sortida i preparant la sortida a la desena edició del superprestigi a Calafat que es faria els dies 29 i 30 de setembre d'aquest any 1990.

A finals de 1990 i principis de 1991, Elena Chillida va amb la segona Yamaha Special 250, i jo amb la meva primera Yamaha XJ 650.


1991

El dia 1 de gener de 1991 i després de diverses reunions de riders que es van fer a finals de 1990, a Valls (Tarragona) i Vall d'Uxó (Castelló), va sortir el primer exemplar de D. Caldron, magazine proscrit tal i com en deia el seu director Juan J. Polo, i que editava La Caldera del Dimoni. Va ser a partir del número 11 i durant diversos números, que vaig realitzar una col·laboració escrivint la Veritable Història de Harley Davidson.

Seguíem movent-nos sense parar, assistim al saló de la moto de Barcelona, col·laborant en la creació de dues motos personalitzades i una barra de bar molt especial amb una maqueta de tren de l'oest al seu interior, en un local a Reus que es deia Princess Samantha Museum, també vaig pintar diverses motos i el dipòsit de l'Ossa transformada de Ramon Vera, a l'abril assistim a la primera Llotja Antic Mòbil, dedicada al vehicle de col·lecció de quatre i sobretot dues rodes, allà a banda de motos antigues vam veure diverses motos custom i Harley transformades, també anàvem aprenent de les organitzacions .

Va arribar la tercera sortida d'Amics de la Moto de Reus, el dia 5 de maig de 1991 per anar a esmorzar a Tivissa (Tarragona), per tornar fent volta fins a Reus. A la setmana següent concretament el dia 11 de maig assistim a la primera reunió Harley Davidson a Calafell de la mà de Joan Carles “Rocky” i altres col·legues.

Jo tenia moltes ganes de realitzar la meva concentració Custom aquí a Reus, però per organitzar un acte d'aquestes característiques havíem de ser legals, és a dir un moto club, una associació, qualsevol entitat donada d'alta i legalitzada, ens vam posar mà a l'obra i vam demanar a la federació donar-nos d'alta com a Moto Club, cosa que ens van denegar perquè ens van dir que a Reus ja existia un altre Moto Club, el MAC i que no podia ser, després de molts tràmits ens vam registrar com a Associació Cultural i Recreativa Amics de la Moto de Reus, i després de diverses reunions amb Juan Forns i Lluis Cruset membres de la junta del Moto Automovil Club de Reus, comencem una col·laboració molt directa amb aquesta entitat passant a formar part del Moto Club, com a secció de turisme ja que la majoria de actes en aquesta època que organitzava el MAC es movien al voltant de les motos amb tacs.

Un cop legalitzada l'entitat i amb la junta formada per, President Eugenio Biosca, Vicepresident Luis Trilla, Secretària Elena M. Chillida i Tresorera Isabel Luna, comencem a buscar un local social i aviat el trobem al centre de Reus, un local molt petit però amb molt d'ambient, i el dia 2 d'agost de 1991, es va realitzar la inauguració i la presentació del local social i de la pròpia entitat als mitjans. La primera finalitat de la creació de l'associació era fer el Custom Sunday o Domingo Custom, però també hi havia la intenció de fer altres activitats per a altres tipus de motos.

Continuàvem amb les sortides, a primers de setembre al Càmping Dalton City de l'Ampolla (Tarragona), començàvem a fer contactes amb vista a la concentració Custom Sunday a finals d'any.

Mentre Amics de la Moto de Reus, i després de la insistència de diversos propietaris de motos de baixa cilindrada i ciclomotors, es va organitzar la primera Trobada de Motocicletes i Ciclomotors el dia 22 de setembre de 1991, es va realitzar un recorregut de 60 quilòmetres per acabar amb un esmorzar al poble de l'Aleixar (Tarragona), amb entrega de diversos regals i sorpreses, alguns d'aquells que van assistir a les primeres sortides ja estaven col·laborant molt directament com a part de l'organització.

Passaven els dies i continuàvem visitant llocs moters, com el Ranxo del Motero Alfredo's a Clariana, a l'octubre a la concentració de Vinebre, o al Circuit de Catalunya per veure el superprestigi el 12 i 13 d'octubre, també a títol local ens van fer un reportatge que va sortir publicat el 28 d'octubre d'aquest any 1991, i que es titulava, Amics de la Moto una manera diferent de viure les dues rodes, ens havíem de donar a conèixer, per la qual cosa assistíem a tots els esdeveniments de motos a prop de Reus, col·laboràvem amb campanyes de la utilització del Casc de la Generalitat de Catalunya o de l'Ajuntament de Reus.

El 10 d'octubre assistim a les 2 hores de resistència de ciclomotors del Morell (Tarragona), recordo que Xavi Sanchez va portar la seva Àfrica Twin, en procés de transformació una passada.

També col·laborem amb altres entitats com el Grup d'aficionats als vehicles d'època, a la 2a Siscentada del 17 de novembre de 1991, realitzem les tasques d'enllaç amb les motos per a la correcta organització dels 47 Seat Sis-cents que hi van participar.

A tot això, estàvem preparant el primer Custom Sunday que es realitzaria els dies 30 de novembre i el dia 1 de desembre de 1991, i finalment va arribar el dia, que començava a les 5 de la matinada per a l'organització, després d'haver rebut alguns assistents a Pub Corre-Caminos de Salou, i intentant que tot estigués perfecte per als assistents, encara que l'amenaça de pluja que planava sobre ells i que va ser present les 48 hores anteriors feia pensar en poca assistència.

A les 9 del matí vam obrir les inscripcions i durant les dues primeres hores, l'assistència no va ser del tot massiva encara que si continuada, potser pel temor al mal temps, no obstant la cosa va anar animant fins arribar als 79 inscrits i més de 100 motos al passeig Mata de Reus davant la Fabrica que va col·laborar amb l'organització cedint-nos les seves instal·lacions, entre la penya motard assistent es va explicar i va agrair la presència de Milwaukee i el Pas de Barcelona, Kueros de Cornella, Ases de Cambrils, i molta altra penya que van estar amb nosaltres en aquesta primera concentració, aquest pas a ser internacional des del primer moment ja que es va inscriure el senyor Dubray de Bèlgica.

Després del recorregut per la ciutat i el lliurament de 14 trofeus a diferents categories, vam anar a dinar a Pub Princess Samantha i es va acabar la festa a Pub Correcaminos de Salou on al final de la festa com no, ens vam mullar. També cal apuntar que es va realitzar un cartell de la concentració amb un dibuix realitzat expressament per Ferrán Simó, i es van lliurar com a trofeus unes àguiles. Aquests dos detalls se seguirien realitzant els anys següents, un dibuix nou per al cartell i una àguila nova i diferent per als trofeus.

S'havia fet la meva il·lusió, però s'havia de repetir i millorar, però això seria en un any, vull agrair la difusió de la concentració al senyor Josep M. Pàmies, a diversos mitjans i en concret el reportatge del diumenge 8 de desembre de 1991 a Nou Diari, Pàmies seguiria donant ressò dels nostres actes.

Però els Amics de la Moto de Reus, no paraven i continuaven col·laborant amb altres entitats, per això el dia 28 de desembre de 1991, vam acompanyar i escortar l'ESPETEC XXXI, acte organitzat per la Colla de Carnaval Els Pendons.


1992

En ple mes de gener en concret 18 i 19 de gener de 1992, alguns membres de l'associació, el Victor, Sasi, Antoni, Cristina, Joan, Xavier, Elena, Eugeni, realitzaven la primera sortida a la Pobla de Hijar, província de Teruel, record del meu primer viatge amb la Puch, aquesta sortida es repetiria durant alguns anys, també vam estar a la V Concentració Invernal d'Horta de Sant Joan els dies 25-26 de gener, amb gel i neu inclosa, en total vam ser unes 10 motos. En altres actes com a l'assemblea general de socis del MAC REUS, convocada pel senyor Josep Forn president del Moto Automòbil Club, el 13 de febrer de 1992, o a la nit del Motorista a la discoteca New Liberty de Salou on es presentava el Moto Club Peixos de Torreforta, o a la inauguració del taller i botiga MOTOBIKE de Reus, després de la invitació del senyor Albert Pla.

Sortides, concentracions i col·laboracions sense parar, així fins el dia 22 de març de 1992, en què es realitza la primera Gymkama Motorista, per a tot tipus de motos i de qualsevol cilindrada, organitzada pels Amics de la Moto de Reus, la sortida es va realitzar des del Bar Chaplin, per realitzar un recorregut dividit en quatre sectors on s'hauran de respectar les ordres de cada control, per acabar el recorregut d'uns 200 quilòmetres, acabant a Reus. Com no el senyor Josep M. Pàmies i el senyor Paulino Arroyo van donar bon compte als mitjans per a la difusió de l'acte.

5 d’abril de 1992, a Avinyó – Barcelona, assistim al segon curs d’iniciació al sidecar, organitzat per Amicale Sidecariste de France, allà vam estar 22 Amics de la Moto de Reus i vam guanyar una ampolla de vi i un pernil, pren ja.

Seguia passant el temps, vam estar presents a la VIII concentració Internacional del Montgrí, del 17 al 19 d'abril de 1992, també vam col·laborar fent els enllaços, a la primera Duatló Ciutat de Reus, el dia 26 d'abril de 1992, arribava el primer de maig i també assistim a la 21a edició de l'esmorzar de veterans, organitzat pel MAC de Reus, al poble de Prades, més de 70 motoristes es van reunir en aquest acte.

10 de maig de 1992, 22 vehicles marca Citroën van participar a la “3 trobada” organitzada pel Grup Aficionats Vehicles Època de Reus, Amics de la Moto va realitzar l'enllaç amb diverses motos.

9 i 10 de maig de 1992 segona reunió Harley Davidson a Calafell, el 31 de maig quarta Show Shine Hospitalet, allà vam estar a les dues concentracions, se'ns sortien els ulls de les orbites veient aquestes màquines tan especials, cada vegada amb més ganes de organitzar el segon Custom Sunday a finals d'any, seguíem prenent idees, amb tot això aquest mateix mes sortia el núm. 3 del butlletí informatiu del Custom Club Espanya, en aquest butlletí ja s'informava de la data del segon Custom Sunday 1992.

Amics de la Moto de Reus, en el seu afany de complaure tots els seus socis prepara per als dies 20 i 21 de juny de 1992, la primera concentració moto turística “FORA DE LLOC”, concentració puntuable per al campionat català de turisme. Perquè el nom FORA DE LLOC?, molt simple després de tots els problemes inimaginables per poder fer una concentració moto turística a la ciutat de Reus, vam haver de buscar un altre lloc alternatiu, fora del lloc on s'hauria d'haver realitzat, a Reus, fora del lloc, en català és “fora de lloc”. Ens vam anar a la Pineda concretament al Càmping LA PINEDA, després de la bona acollida dels participants se seguiria fent durant força anys visitant altres llocs, però no a Reus.

Seguíem participant en altres concentracions com a la 5a concentració motociclista “Dels Alfacs” els dies 27 i 28 de juny de 1992, o el 4 de juliol al tercer Rubikers organitzat per Comancheros M.C, recordo que vaig tenir el número d'inscrit 209 una gran quantitat de motos asistier a aquesta concentració.

El dia 12 de juliol vam estar a la 1a concentració Bikes 92 d'Esparraguera, amb la col·laboració del C.C. Rider Motorcycles Abrera.

L'any 1992 va ser esgotador, i per arrodonir-lo, és clar, any Olímpic i que millor que poder acompanyar amb les motos la Torxa Olímpica per tota la ciutat de Reus, les motos ben netes i adornades amb les banderes de Reus “Subseu Olímpica 92” , una cosa bonica i única per recordar, això passava al mes de juliol.

El Moto Club Camarles es posa en contacte amb nosaltres, per fer un acte molt especial a la 8a concentració Motociclista Internacional Contacte, els dies 1 i 2 d'agost. La discoteca Contacto de Camarles va realitzar el certamen de La meva Província de Tarragona, doncs bé, el passi de roba de carrer es va realitzar damunt de les nostres motos, mira que havíem fet coses amb les motos, però sortir a un escenari amb la moto en marxa i amb una Miss de paquet, davant de centenars de persones, això acollona però al final va sortir perfecte i fins i tot ens van aplaudir, una canya.

Passava l'estiu i arribo el mes de setembre, del 4 al 6 de setembre del 1992, assistim a la concentració Harley – Indians del Grau de Castellon.

El dia 20 de setembre els Amics de la Moto de Reus vam organitzar la segona Trobada de ciclomotors i motocicletes fins a 80 CC., amb sortida i arribada a la Fàbrica de Reus, per fer entrega de trofeus i un motó de regals als assistents.

Els dies 24 i 25 d'octubre de 1992, es va celebrar el Classic Motosport organitzat pel Reial Moto Club de Catalunya, i vam estar mirant aquelles glòries que mai no moriran, Montesas, Ducatis, Ossas, BMV, etc.

El cap de setmana següent el dia 31 d'octubre i 1 de novembre vam anar a una de les concentracions ja consolidades, a la seva edició número 9 l'escuderia Coll d'Arruix organitzaria aquesta IX concentració motorista Ribera d'Ebre, amb més de 500 inscrits ia malgrat una pluja insistent, allà estem per emportar-nos un trofeu a casa.

El 15 de novembre de 1992 se celebraria la 3 Siscentada i 2 internacional, organitzada pel Grup Aficionats Vehicles Època de Reus, vam anar amb les nostres motos per als enllaços, un dia perfecte de col·laboració.

El divendres 20 de novembre de 1992, a les 19:30 hores, vam estar a l'obertura de la primera botiga taller, de venda d'accessoris, pell i transformació de motos, FACTORY & CO, aquest negoci va ser dut a terme per Antoni Pijuan i Xavier Sanchez, a l'article que es va publicar al diari de Tarragona el 29 de novembre, recalcava, que per la manera de vendre, de fabricar i de servir és l'única a la demarcació de Tarragona.

Arribava el mes de desembre i amb ell, la segona edició del Custom Sunday internacional que es va celebrar els dies 5 i 6 d'aquest mes al passeig Mata de Reus, ara ja la concentració tindria dos dies, començant les inscripcions al pub Correcaminos de Salou el dissabte a la nit, i amb una gran festa de benvinguda, el diumenge a partir de les 9 del matí començava la festa al passeig Mata, amb la reobertura d'inscripcions, estands, bar i l'esperat recorregut pel centre de Reus, tot un èxit, amb 135 inscrits alguns des del país veí França i més de 200 motos al passeig, reafirmava la internacionalitat de la concentració, a l'article del diari de Tarragona, apuntava que “l'elevat nombre d'inscrits supera les previsions dels organitzadors”, recordo que un grup de 13 motos vingudes des de Perpinyà, es van emportar el trofeu al moto club amb més inscrits, o el trofeu al més llunyà, va ser un participant que va arribar de Vigo, i així fins a prop de 20 trofeu us comentava a la premsa que amb la tercera edició del Custom Sunday, la concentració es consolidaria, ja que després de dues edicions, aquesta comença a tenir nom propi a la resta de l'estat.

Aquest any amb un nou dibuix de Ferran Simó es va fer el cartell, un dibuix d'una moto convertida en cavall, va ser també el disseny per al primer pin de tota la col·lecció de pins que s'han realitzat durant aquests anys, el trofeu una àguila blanca sobre una peanya de fusta.

Abans d'acabar l'any 1992 encara ens va donar temps a assistir a la X edició de la reunió hivernal d'Arguis els dies 19 i 20 de desembre, organitzada per la Penya Motorista Saragossa.

També el dia 28 de desembre vam acompanyar l'Espètec XXXII, fins a la plaça Mercadal, que es llançaria aquest coet tan especial, tot aquest acte l'organitzo la Colla Els Pendons de Reus.

Aquest any vam estrenar nou anagrama per a l'associació, aquest anagrama contenia el logotip inicial al centre ia cada costat la meitat de la moto del Luis i meva, la part del darrere de la Harley Sportster 1200 i el frontal de la Suzuki GSX750F del Luis, tenia un doble sentit ja que es deixava veure, que, els Amics de la Moto de Reus, feien activitats des de motos custom fins a motos de carretera passant per tots els models i tipus de motos que puguin existir.


1993

Ja amb la nova Harley vam anar a la primera cita amb el Harley Club Catalunya, una trobada de germanor, això passava el dia 24 de gener de 1993, la setmana següent els dies 30 i 31 de gener, vam anar a la VI concentració hivernal Horta de Sant Joan, amb uns 400 inscrits, el record més llunyà que vi de Ceuta i amb ciclomotor vi Pedro Gallen d'Alcora amb més de 195 quilòmetres.

Els primers mesos de l'any, els Amics de la Moto de Reus, van estar presents en un munt de concentracions, festes, etc. 2a sortida a la Pobla de Hijar, Terol, etc.

Va arribar la primavera i amb ella la segona concentració Custom de la Calçotada de Valls, organitzada pel Moto Club Miramar que es va celebrar els dia 21 i 22 de març de 1993, també al març va sortir el número 1 del Magazine del Harley Davidson Club Catalunya, els fundadors van ser Juan Garriga, Juan Guasch, Eliseu Martí, Luis Villanueva, Andel de la Cruz i Antonio Delgado.

En aquestes dates vam començar a transformar a Factory la nostra Harley volíem que quedés com una Heritage, amb la combinació dels colors blanc i verd, al final va quedar una xulada.

A banda d'assistir a esdeveniments organitzats per altres motoclubs, penyes, associacions, els Amics de la moto de Reus, vam organitzar el dia 28 de març de 1993 la segona Gymkama Motorista per les comarques de Tarragona.

El 18 d'abril i organitzat pel Grup d'Aficionats als Vehicles d'Epoca, assistim com a enllaç a la IV trobada Citroën, amb 46 vehicles va ser tot un èxit superant les previsions de l'organització, així ho comentava el president Josep M · Pamies Dalmau.

Entre moltes coses, els Amics de la Moto de Reus també fèiem un programa a la TV de Reus, aquest mes d'abril TV Reus cap a 5 anys d'emissió i el nostre programa Moto Club, que s'emetia cada dilluns a les 21:30 hores, s'estava consolidant, un programa que ja tenia molts seguidors, ja que s'hi informava de totes les mogudes del món de la moto, amb entrevistes, reportatges, informació, etc.

L'1 de maig com no podia ser altrament, assistim a la XXIII Sortida de Veterans MOTO GOURMET 93, organitzat pel Moto Automòbil Club de Reus, i l'endemà estem realitzant els controls i els enllaços al DUATLO Ciutat de Reus, copa d´Espanya 93, organitzat pel C.N. Reus Ploms, aquest any també se celebra els 75 anys del Club.

Arriben els dies 8 i 9 de maig de 1993 i amb ells la tercera reunió HARLEY DAVIDSON CALAFELL 93, en aquesta tercera edició també es consolida com un referent de les concentracions de Harley Davidson a Espanya, a les concentracions Custom o Harley que assistíem, ens servien per promocionar la nostra concentració.

Del 15 al 23 de maig d'aquest any, es va celebrar el Saló Internacional de l'Automòbil, allà també vam estar mirant tots els nous models de motos que estaven sortint al mercat nacional, per part meva flipava de la quantitat de motos Custom que estaven apareixent, tant de Harley Davidson, com a motos japoneses, el món Custom estava evolucionant molt ràpidament.

El dia 30 de maig diverses motos i 12 membres també col·laborem a l'organització de la primera cursa popular Pryca Reus.

Els dies 11 al 13 de juny vam ser a la 1a reunió internacional organitzada per Jaguars MC Europa, en aquesta reunió la botiga Factory també va ser present.

El Grup d’Amics de les Motos antigues de l’Aleixar organitzaven la IV sortida de motos antigues, també hi vam ser presents.

Dins la Festa Major de Reus, el dia 25 de juny, Boqué SA – Cicles Catalunya organitza el Piaggio Tour 93, en uns dies rebem al nostre local situat al carrer Costa Brava, 3-5 de Reus, una carta d'agraïment per la nostra col·laboració al Tour.

Ja estem al mes de juny i concretament els dies 26 i 27 els Amics de la Moto de Reus, organitzen la segona Fora de Lloc, una vegada més al Càmping La Pineda i amb moltes més activitats, unes 80 motocicletes van participar en aquesta segona edició.

El dissabte 3 de juliol d'aquest any 1993 assistim a la quarta concentració RUBIKERS SHOW organitzada per Comancheros M.C.

10 de juliol tarda a la nit, els Amics de la Moto de Reus coincidint amb les festes del barri de la Pastoreta de Reus, organitzen la primera Festa Motorista Femenina, amb una assistència d'unes 50 noies moteres i esponsoritzada per la botiga Factory.

Per celebrar el segon aniversari de l'associació, es concentren gran part dels socis amb les motos, al Pavelló Olímpic de Reus per fer una fotografia de grup i també s'organitza un dinar amb pastís d'aniversari a la platja de l'Almadraba.

Agost de 1993 surt el número 1 del magazine Freeway a partir del número 25 d'agost de 1995 passa a anomenar-se Biker Zone.

Els dies 10, 11, 12 de setembre de 1993, coincideixen dues concentracions la primera la FREE WAY '93 a Dalton City de l'Ampolla (Tarragona) i el 10è aniversari de la reunió Harley Davidson organitzada per Big Twin club d'Espanya al Grau de Castelló, ja que vam ser presents a les dues concentracions amb acampades i festes nocturnes, al final cansats però contents, recordo que ens va acompanyar el Magic Andreu.

Arriba el mes d´octubre i el dia 23 celebrem la tercera Trobada de Ciclomotors, motocicletes i Scooters fins a 125 C.C. amb berenar prova de pokets-bikes, sorteigs i moltes sorpreses.

Els dies 30 i 31 d'octubre vam ser a la X Concentració motorista Ribera d'Ebre amb més de 250 inscrits i una paella valenciana i pastís monumental per celebrar el desè aniversari.

Sis motos d'enllaç vam participar a la quarta Sis-centada organitzada pel GAVE de Reus, fins a 64 cotxes van participar en aquesta sortida.

I arriba el mes de desembre i amb ell, la tercera Custom Sunday, els dies 4 i 5 aquest any i amb la necessitat de tenir més espai per donar cabuda a tots els assistents, se celebra a l'exterior del Pavelló Olímpic de Reus, unes 200 motos i unes 400 persones van participar a l'esdeveniment, en què es van servir esmorzar i dinar per a tothom, tot un èxit d'assistència i consolidació d'aquesta concentració.

El dia 12 de desembre vam ser a l'Assemblea General de l'HDC Catalunya, per parlar del calendari de concentracions Custom a Catalunya, finalment vam acabar al Pub Cadillac Rock per acabar el dia.


1994

Els dies 19 i 20 de febrer vam realitzar la 3a sortida a la Pobla de Hijar, (Terol), van assistir diverses motocicletes i furgoneta d'assistència, fent parades culturals durant el trajecte.

Dies 5 i 6 de març III concentració Calçotada Custom organitzada pel Motor Club Miramar de Valls, hi assistim un bon grup de socis dels Amics de la Moto de Reus.

El 20 de març se celebra el XXII Enduro Ciutat de Reus, organitzat pel Moto Automòbil Club de Reus, també membres dels AMR col·laborem en els treballs de control i accessos.

Arriba la tercera FORA DE LLOC els dies 26 i 27 de març de 1994, aquesta vegada es realitza a la població de la FEBRO, amb la zona d'acampada plena de botigues i amb un temps insegur, es va acabar celebrant una gran concentració.

10 d’abril es realitza la V Trobada Citroën, organitzada pel Grup d’aficionats als Vehicles d’Època de Reus, amb la col·laboració d’un grup de motos de la nostra entitat per al control i enllaç dels cotxes.

Els dies 23 i 24 d'abril va tenir lloc la primera concentració MOTO CLUB COSTA DAURADA de Torredembarra, també hi vam ser presents.

1 de maig MOTO GOURMET 94 XXIV SORTIDA VETERANS organitzat pel Moto Automòbil Club Reus, els AMR hi vam ser.

Més de 500 Harleys Davidson es van concentrar a la IV Reunió Internacional Calafell 94, Amics de la Moto de Reus va estar present, també la botiga Factory.

El Club Natació Reus Ploms va organitzar el 15 de maig al matí el circuit català de Duatló, vam anar amb les motos a col·laborar amb l'organització. Així com també col·laborem el 5 de juny al I Triatló Salou 94 organitzat per Triatló Casal de Salou.

Vam ser presents a la VII Concentració Alfacs'94 organitzada per M.C. Sant Carles de la Rapita.

Els dies 18 i 19 de juny de 1994, un nodrit grup de representants dels AMR, vam estar a la V Sortida de Motos Antigues de l’Aleixar i tercer mercat ambulant exposició i venda de peces i motos antigues.

Torna la concentració RUBIKERS SHOW, aquesta vegada en el seu cinquè aniversari els dies 2 i 3 de juliol organitzat per Comancheros M.C. al poble de Rubí.

La segona FESTA MOTORISTA FEMÈNIA tenia lloc el dia 9 de juliol organitzada pels Amics de la Moto de Reus, coincidint amb les festes del barri de la Pastoreta.

Aquest mateix any s'inaugura la botiga Tijuana a Reus, AMR organitza una trobada de motos davant de la botiga per col·laborar a la inauguració.

Amb moltes més activitats, reunions, concentracions, trobades, esdeveniments i actes els Amics de la moto de Reus passen els mesos fins arribar als dies 3 i 4 de desembre de 1994 que se celebra el IV CUSTOM SUNDAY en un nou emplaçament que serà a el polígon Agro Reus al costat del camp de futbol del Reus Deportiu, allà es van reunir uns 350 motoristes.


1995

Seguint a la línia d'actuació dels Amics de la Moto de Reus aquest any 1995 es va estar present a la premsa en un reportatge que ens va realitzar J.L. Ruiz Sánchez, i que Lluis Trilla nou president de l'associació, comentava el nombre de socis en concret 64 que hi havia en aquell moment, també es va anar col·laborant i organitzant diferents actes relacionats amb el món de les motocicletes.

Per part meva i no sent president de l'entitat, seguia i segueixo estant present en els actes relacionats amb el món del motor.

Des del 2011 fins al 2020, he organitzat la Trobada d'Entitats del Motor, concretament a l'edició número 8 de 2018, els Amics de la Moto de Reus va col·laborar directament a l'organització.

Doncs fins aquí els meus anys com a fundador i President dels Amics de la Moto de Reus.


Eugeni Biosca Romeo

Reus, setembre de 2022

MOTO-RUTA dels PORTS de TORTOSA-BESEIT

  Una ruta de 350 Km, hem passat per tres comunitats autònomes: Catalunya, Aragó i Valencia i 9 Comarques. Els Ports de Tortosa-Beseit es u...