CONSELLS SORTIDES EN GRUP

 

Consells per a les sortides en grup

Cal llegir-ho.


Hola motard:

Últimament a les sortides “oficials” de la colla, acostumem a reunir-nos moltes motos. Això ens omple d’orgull i demostra la bona sintonia que es respira entre tots.

Tot i amb això, també fa que comencem a preocupar-nos per la nostra seguretat quan circulem.

Per la teva seguretat i la de la colla, et prego que perdis cinc minuts en llegir aquests consells.

Penseu que una incidència que pugui tenir un sol de nosaltres, per petita que sigui,  influirà en la marxa de tot el grup,  per tant,  intentem entre tots de minimitzar-les i evitar-les.


CONSELLS DE SENY BÀSIC

Repassa abans de la sortida l’estat de la teva moto.  Frens, suspensions,....
Per no perdre temps innecessaris després, és convenient que surtis de casa amb el dipòsit ple, rodes inflades,  “pixat i cagat”.
Per anar en moto cal portar una jaqueta amb proteccions adients, igual que els pantalons i les botes. L'equip per a la pluja, sempre va bé.
Suposo que tothom te clar que no deixarem venir a ningú que no porti el casc.
Els papers de la moto a mà i en regla.  És estrictament obligatori tenir l’assegurança de la moto en regla.

CONSELLS A L’HORA DE CIRCULAR

Cal respectar el codi de circulació i els senyals de trànsit, especialment les ratlles contínues i les preferències.
En circular en fila índia, cal mantenir les distàncies de seguretat.
Sempre, quan circulem a prop d’altra moto, no ens posarem al darrera mateix, si no en paral·lel uns metres per darrera, la formació ha de ser en forma de Z, així anirem més agrupats i respectant la distancia de seguretat.
Si cal parar per qualsevol motiu, cal fer-ho a la vorera per no entorpir la circulació dels cotxes.
Quan es fa un re-agrupament, cal anar aturant les motos unes darrera de les altres, evitant posar-les en paral·lel (doble fila).
Guaita de tant en tant el retrovisor, pot ser que algú et vulgui avançar, sigui de la colla o no.  Cal facilitar sempre la maniobra.
Si veus al terra quelcom que pugui causar un accident (pedres, sorra, branques, un sot...), senyala-ho amb la ma o el peu, per posar en alerta qui vingui al darrera.
Si circulem en carretera oberta preveu que algun cotxe pugui avançar-nos.  Deixa espai per que ho pugui fer sense problemes.

LA MANERA DE CIRCULAR DE MOTO TURISME.

Amb la finalitat de que tothom pugui gaudir d’allò més de les rutes al ritme que més li agradi, o li convingui, sense extraviar-se ni patir gaire més que en aguantar-se a sobre les dues rodes, cal seguir unes normes bàsiques que intentem explicar-te aquí.

El grup sempre tindrà la mateixa estructura, un “cap de ruta”, una “escombra”, un nombre indeterminat de “motos d’enllaç” i per descomptat, tots els participants a la sortida.

El “cap de ruta”, és l’únic que necessàriament cal que sàpiga el recorregut. Ell marca un ritme i mai se’l pot avançar. Va inter-comunicat amb d’altres motos repartides per tot el grup i l’informen de qualsevol incidència.

“L’escombra” tanca el grup, i mai anirà més ràpid que el més lent del grup. Va inter-comunicat amb d’altres motos repartides per tot el grup, i informa de qualsevol incidència.

Les “motos d’enllaç” sempre van darrera del “cap de ruta”, i es queden a les cruïlles problemàtiques i susceptibles de que algú es pugui perdre. No marxaran de la cruïlla fins que passi “l’escombra”, així mai ningú es perdrà allà.

Generalment, les “motos d’enllaç” aniran remuntant tranquil·lament fins a trobar el “cap de ruta” i poder quedar-se un altre cop a la següent cruïlla.

Els moto turistes han de gaudir del recorregut, circular amb cura i tenir en compte el següent:
No cal córrer per aconseguir atrapar els que portem davant. No ens perdrem mai, ja que en totes les cruïlles hi trobarem algú que ens indicarà el camí a seguir.

Les “motos d’enllaç” aniran remuntant, segurament et passaran en qualsevol moment. Tingueu-ho en compte i cal deixar-los passar el més aviat possible.

No és qüestió de fer carreres, anem a passar-nos-ho bé. Valora les teves possibilitats i no les sobrepassis.

Si després de llegir això, encara et queden dubtes o et preocupa quelcom, parla-ho amb el “cap de ruta” abans de sortir.

Si tots plegats seguim aquestes senzilles i lògiques normes i consells de circulació, segur augmentem en seguretat i gaudirem molt més de la sortida.

MOLT IMPORTANT:

Tots els que decidiu acudir a una sortida d' AMICS DE LA MOTO REUS i MOTO TURISME REUS, sou majors d’edat i per tant ho feu lliurement i sense coacció.

Queda clar que tothom és responsable dels seus actes i respondrà personalment de les seves conseqüències.

Dit d’altra manera, qui corre o fa il·legalitats és per que vol !!!!!





MOTO-RUTA dels PORTS de TORTOSA-BESEIT

  Una ruta de 350 Km, hem passat per tres comunitats autònomes: Catalunya, Aragó i Valencia i 9 Comarques. Els Ports de Tortosa-Beseit es u...